Jump to content

My 1971 521


d.p

Recommended Posts

 Pull your dip stick and smell the oil on the tip.  Any odor of gas change oil and filter.  Not  rocket science!!!  LOL

Edited by Charlie69
  • Like 1
Link to post
  • Replies 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I changed it a week earlier but I can certainly change it again.  When I changed it a week ago there wasn’t any fuel in it. And I can only assume it was dumping for a long time because the truck never ran like It does after figuring it out. 
 

  • Like 1
Link to post

Did the oil level climb higher on the dip stick? then not to worry. The plug was dirty not dripping wet. Drive it for half hour and the engine heat will 'boil' any away. Just imagine what a can of that shitty seafoam does to your engine oil. 🙄 

  • Like 1
Link to post

Not that I can remember. Meaning it showed the same as when I changed it but I have a filter and oil so I will just change it.  
 

Anyone know the copper washer size for an l16 pan?  Been using the same washer for the last two oil changes. 

  • Like 1
Link to post

I almost never change them, and never had a problem. In any case:

 

ID: 0.67”

OD: .91”

copper

 

Dorman P/N 095154

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post

I've changed my underwear every 5th day for all my crappy life. Second day I turn them inside out. Third day I turn them back to front. Fourth day I turn them inside out again. Never had a problem with them.

  • Like 1
Link to post
6 hours ago, datzenmike said:

I've changed my underwear every 5th day for all my crappy life. Second day I turn them inside out. Third day I turn them back to front. Fourth day I turn them inside out again. Never had a problem with them.


This pretty much sums up Canada.

  • Like 2
Link to post
12 hours ago, datzenmike said:

I've changed my underwear every 5th day for all my crappy life. Second day I turn them inside out. Third day I turn them back to front. Fourth day I turn them inside out again. Never had a problem with them.


On the third and fourth days peeing must be a challenge, given the fly is at the back door.

 

Dropping a load must be easier though. Just open the fly and let the turd go, eh?

  • Like 1
Link to post
1 hour ago, Racer X 69 said:


On the third and fourth days peeing must be a challenge, given the fly is at the back door.

 

Dropping a load must be easier though. Just open the fly and let the turd go, eh?

Who really used those flaps, though? Like unraveling a fire hose through the eye of a needle

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post

I just stand there with my tighty whitey's around my ankles.

 

In all seriousness, there was a guy that used to work here who would do that at the urinal. 

Edited by mainer311
  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
7 minutes ago, mainer311 said:

I just stand there with my tighty whitey's around my ankles.

 

In all seriousness, there was a guy that used to work here who would do that at the urinal. 

Was he dropping a deuce in it?

  • Like 1
Link to post
32 minutes ago, thisismatt said:

Was he dropping a deuce in it?

 

Nope. Just taking a piss with his pants around his ankles without a care in the world. I don't know whether to be impressed or disturbed.

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post
1 hour ago, mainer311 said:

 

Nope. Just taking a piss with his pants around his ankles without a care in the world. I don't know whether to be impressed or disturbed.

 

Guess it depends if he was hanging dong or not.  I mean if you got a tiny pecker would you do that?  

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Posted (edited)

Oh and I had this roommate in college, Korean guy real cool and a friend for life but he would remove all his clothes when taking a shit.  I guess cause he didn't want the poo particles on his clothing.  

Edited by d.p
  • Like 1
  • Haha 1
Link to post

Germans inspect their poo. It's actually a good idea. I mean it shouldn't be ignored and covered with paper and sent on it's way. Your poo is a window to your digestive tract.

 

In the Middle East (and maybe Korea) toilets are a hole in the ground. The equivalent of using an outhouse here. For that it might be easier to take your pants off. It's all what we were trained to do. Like shit it sticks.

 

By the way... speaking of the Middle East... Ramadan begins at sunset this evening.    

  • Like 1
Link to post

Just changed my oil with my unds down around my ankles.  Truly liberating.
 

Going to the exhaust shop tomorrow to see a man about 2”+ exhaust.  
 

Is it ok to run side drafts without filters?  I have some K&N ones but don’t really like the look of them.   

  • Like 2
  • Haha 1
Link to post

It’s not really okay. Get a set of ITG foam filters with backing plates.

 

Get the JC20 and pick the best height for however high your stacks are. They say the internal height should be 3/4” more than the height of the stacks. I’m on the fence personally. I’m either getting the JC20-65 or the JC20-100, but need to see if the bigger ones will fit the brake master.

Edited by mainer311
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post

I’ll take a gander at them and see what’s doing. Is it 3/4” higher than the lip of the stack? 


also wood or leather steering wheel?  I am leaning towards leather.  

  • Like 1
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.